.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صفارهرندي: نبايد به اصلاح‌طلبان باج داد

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: براي برپا ماندن بساط دين‌داري در جامعه بايد بصيرت سياسي داشته باشيم.

به گزارش ايسنا محمدحسين صفار هرندي در نشست هم‌انديشي شاعران و مداحان نخبه كشور در مشهد خاطرنشان كرد: مسائل انتخابات 88 باعث شد كه دسته‌بندي تاريخي سياسي ايران كه در آستانه انتخابات بين دو گروه پيش مي‌آمد و به تعبير امام خميني(ره) هر دو تلاش‌شان در راستاي خدمت به نظام بود، برهم خورد و چه بسا ممكن بود در انتخابات 88 آن‌چه پيش بيايد كه در سال 76 پيش آمد.

وي افزود: تا قبل از انتخابات آقاي موسوي تعابير خوبي در مورد آقا داشت و از موضع ارادتمندي سخن مي‌گفت و آقاي كروبي هم دائما در بيت آقا حضور مي‌يافتند، ليكن رفتارهاي بعد از انتخابات شرايط را عوض كرد و از آن به بعد آرايش سابق چپ و راست به هم خورد.

وي با اشاره به اين‌كه «تغييرات و صداهاي مختلفي از اردوگاه‌هاي مختلف سياسي بلند مي‌شود» گفت: امروز در خانواده‌ اصولگرايان و اصلاح‌طلبان آشفتگي‌هايي وجود دارد و در همين راستا اولين صدايي كه از اردوگاه اصلاح‌طلبان به گوش مي‌رسد صداي تحريم است و هيچ اميدي به رسيدن به اهداف‌شان با استقرار نظام ندارند، اما از سوي ديگر اصلاح‌طلبان وفادار به نظام هستند مانند آقايان خباز و كواكبيان و پزشكيان كه مي‌گويند به هر قيمتي در انتخابات شركت مي‌كنند، گروه سوم نيز كساني هستند كه مي‌گويند در انتخابات شركت مي‌كنند، اما با فراهم شدن شرايط، كه سيدمحمد خاتمي در راس اين هرم قرار دارد، اين گروه سوم نقش پدرخواندگي براي اصلاحات ايفا مي‌كند، اما بايد ديد كه آيا آقاي خاتمي و دوستانش واقعا به دنبال شركت در انتخابات هستند يا نه؟

وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي ادامه داد: آقاي خاتمي از همان ابتداي مسائل سال 88 در محافل خصوصي به اين‌كه آقايان موسوي و كروبي اشتباه مي‌كنند صحه‌ مي‌گذاشت، اما در جامعه اين را مطرح نكرد و به همين دليل افكار عمومي آقاي خاتمي را شريك دو راس فتنه مي‌داند و طبيعتا آقاي خاتمي شانسي براي شركت در انتخابات آينده ندارد.

وي خاطرنشان كرد: امروز اصلاح‌طلبان معتقدند كه نظام نمي‌تواند بدون حضور آن‌ها انتخابات را برگزار كند و بعضي از اصولگرايان از سر بي‌بصيرتي به اين امر صحه مي‌گذارند. كساني مثل آقاي باهنر گفته‌اند از اصلاح‌طلبان خواهش مي‌كنم كه در انتخابات شركت كنند و در اين شرايط اصلاح‌طلبان روي اين حرف‌ها حساب باز مي‌كنند.

وي ادامه داد: پس مي‌بينيم كه جمع‌بندي كلي اصلاح‌طلبان بر حضور در انتخابات است، وقتي كه در يكي از جلسات از مقامي عالي‌رتبه پرسيدند چه كنيم كه اين جريان ديگر حذف بشود، فرمودند كه مگر دست ماست كه جرياني را كه ذائقه برخي است را حذف كنيم.

صفارهرندي با بيان اين‌كه«اين جريان را با هر نامي كه حذف كنيم با نام ديگري به ميدان مي‌آيد» گفت: اصلاح‌طلبان چاره‌اي جز شركت در انتخابات ندارند و از همين بابت است كه نبايد به اصلاح‌طلبان باج داد.

وي افزود: واسطه‌هاي اين جريان قدرتي ندارند كه بتوانند وساطت كنند و جايگاه خود را از دست داده‌اند و وزن سابق را ندارند مثلا آقاي هاشمي نقش هدايت‌گر سياسي جامعه را بر عهده داشته است و نماز جمعه‌هاي ايشان نقش زيادي در تاثير بر جوانان انقلاب داشت، اما امروز ديگر بخشي از اعتبار آقاي هاشمي از بين رفته و اين از آن خسارت‌هايي است كه بر همه تحميل شده است.

وي ادامه داد: در مورد اصولگرايان هم نوعي به هم ريختگي وجود دارد؛ ليكن يك خلوص گفتماني در اين جريان وجود دارد. همانگونه كه فرموده‌اند تنازل از آرمان‌ها حتي يك سر سوزن هم روا نيست و اميدواريم كه با ظهور حضرت ولي عصر(ع) به اين آرمان‌ها دست پيدا كنيم.

مشاور فرمانده كل سپاه تصريح كرد: در طبيعت خلوص صددرصدي وجود ندارد، ليكن در مورد جريان پيوسته به حق اين ضعف و قوت طبيعي است و به تعبيري وظيفه ما خلوص‌گرايي و وحدت‌گرايي توامان است.

وي با اشاره به اين‌كه «در تمام جريان‌هاي خاص هم انشعاب به وجود مي‌آيد» تصريح كرد: نبايد به جرياني كه در دولت و مجلس روي كار آمد دلبستگي دائم داشته باشيم.

وي گفت: جبهه پايداري خالص‌ترين جريان موجود در انتخابات است، ليكن توانايي پيروزي در انتخابات را ندارد. آيت‌الله مصباح از اين جبهه حمايت مي‌كند، اما اين جبهه نهايتاً بتواند 20 تا 30 درصد موفق باشد و آن‌چه كه لازم است، اتحاد بين تمام اصولگرايان است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 30 مهر 1390
باج ؟ خیلی جالبه؟ کار به جایی رسید انتخابات آزاد که حق همگانی است و حاصل خون شهدای بزرگوار و انقلاب اسلامی است افرادی مثل این آقا که هیچ قرابتی با انقلاب و امام ندارند به عنوان باج و مسئلی از این قبیل تلقی می شود. حقیقتا هر کس نام انحرافی را براینها نهاد خیلی به جا بود چون حرفهای اینچنینی دقیقا انحراف انقلاب اسلامی است. آقایان بفرمایند مصباح در کجای انقلاب بود.؟ انتخاب شدن و انتخاب کردن حق مردم است و این مردم هستند که تصمیم می گیرند این حق را چگونه استفاده کنند نه امثال این آقا .
رضا 30 مهر 1390
مگر اصلاح طلب هم داریم؟
اگر با آن هجمه یک طرفه صدا و سیما و سیاه نمایی این رسانه از اصلاح طلبان بازهم اصلاح طلبی باقی مانده باشد آن وقت لازم هست حتما نسبت به بعضی چیزهای مهمتر نیز شک کرد.
"نه شرقی نه غربی فقط صفار هرندی"
ضمنا محض اطلاع اوشان در انتخابات آتی برخی از اصلاح طلبان سابق! ترجیح میدهند که فقط نظاره گر باشند تا العیاذ و بل الله گرد هیچ رنگی به دامان شان نچسبد.
نا شناس 1 آبان 1390
آقا صفار من اعتقاد دارم در اصلاح طلبان نیز افراد سودجوئی مثل صوفی و امثالهم بودند و افراد غیر متعهد بین آنها نفوذ کردند اما شخصیت های بزرگواری هم در اصلاح طلبان وجود دارد که دارای سلامت و همواره دلسوز نسبت به نظام و آرمانهای امام راحل هستند چرا نمی خواهید قبول کنید که امروز جنابعالی و افکار افراطی و قدرت طلبی و زورگوئی جنابعالی و همفکران شما عامل همه مشکلات و بدبختی های این کشور هست آخه فکر می کنید فقط شما چند نفر شاخص مطرح در دولت احمدی نژاد این انقلاب را کردید این کشور مال همه ایرانیان هست خودخواهی و قدرت طلبی از صفات پست و رذلی هست برو توبه کن اینقدر کشور را با چالش روبرو نکنید تو در این کشور فکر می کنی کی هستی اینگونه صحبت میکنی مشارکت در سرنوشت کشور حق همه احاد مردم هست و مردم هم در این انتخابات شرکت خواهند کرد اما ممکن هست به افرادی مثل شما که فکر میکنید یار مخلص امام زمان عج هستید اما ....... رای نخواهند داد فقط شما را به خدا کشور دچار بحران نکنید بدنبال ایجاد وحدت باشید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.39 seconds.